знайомство з учнями 2 класу
Знайомство з учнями класу 2. Дистанційні уроки за підручником “Я досліджую світ” для 2 класу (О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко) Як проводити дистанційне навчання: поради дорослим. Уже кілька тижнів тривають дистанційні уроки курсу “Я досліджую світ”, і в нас накопичився певний досвід, тож можемо дати кілька порад. Дистанційні уроки дають змогу не регламентувати жорстко час дітей, як під час звичайних уроків у школі: йдіть за дитиною, дивіться, як вона реагує. Саме дистанційні уроки дають нам можливість підлаштувати урок під дитину — не примушуйте її виконувати всі завдання саме за час уроку — нехай працює у власному темпі, за власним вибором, дотримується своєї послідовності, вибере насамперед ті завдання, які зацікавили її найбільше. Якщо є можливість, роздрукуйте дітям запропоновані в уроці матеріали. На випадок, якщо такої можливості немає, в уроках є поради, як власноруч створити основу для роботи, або пропонується альтернативне завдання. Дистанційними уроками користується багато дітей з різними здібностями та вподобаннями, тому ми викладаємо завдання, які можуть зацікавити кожну дитину. Щоб забезпечити диференціацію завдань, на початку кожного уроку, починаючи з тижня 28, вказується орієнтовна мінімальна кількість завдань, які учень/учениця має виконати за урок. Нехай дитина виконає ті завдання, які їй вкаже дорослий, або які обере сама. Не нехтуйте фізкультхвилинками — вони підбадьорюють, допомагають поліпшити настрій, а ще — дітям подобається рухатися. Важливо цікавитися вибором дітей, і водночас спонукати їх обирати завдання з різних освітніх галузей. Сучасні уроки неможливі без спілкування, але зважаючи на дистанційні умови проведення уроків, ми дещо зменшили кількість завдань, які потребують обговорення, проте не прибрали їх зовсім. Учителі та батьки, які несуть найбільше навантаження, організовуючи навчання дітей у домашніх умовах, можуть навчити дитину звертатися для обговорення запитань до тих дорослих, які мають більше вільного часу — дідусів та бабусь, батьків, інших родичів, друзів та однокласників. Це можна робити як по телефону, так і з використанням інших засобів зв’язку, як то Viber, Skype тощо. Рефлексія вже давно стала невід’ємною частиною уроку, тому цікавтеся, що і як вивчає дитина, що її здивувало, що нового вона дізналася, що було легко, а що — складно. Перебуваючи на дистанційному навчанні, діти, як ніколи, потребують уваги рідних. Кожне відео, невеличкі тексти перед завданнями, картинки допомагають зацікавити дітей, мотивувати їх: ми маємо здивувати дитину, а далі вона вже сама досліджуватиме те, що її найбільше вразило. Тема 5. Ідеї — винаходи — відкриття. Тема 8. Рух і час. Тема 9. Все пов'язане з усім. Сайт активно наповнюється методичними матеріалами та електронними посібниками. Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо Вас про оновлення. . Якщо ви відчуваєте у собі схильність до креативності й не лякаєтеся нестандартних ситуацій, організуйте знайомство з класом у цікавій формі. Для учнів середніх і старших класів можна провести конкурс самопрезентацій. Учень отримує пісковий годинник і за час, доки пересипається пісок, розповідає про себе. 1. Учні утворюють коло і по черзі називають своє ім’я, додаючи слово-прикметник, іцо їх характеризує. Обов’язкова умова — прикметник має починатися з тієї самої літери, що й ім’я (наприклад: Олег — охайний, Сергій — серйозний, Марійка — марносміїина). Кожен учень починає свою промову, називаючи імена й прикметники, дібрані попередніми учнями, й тільки після цього називає своє ім’я і прикметник. 2. Учитель має також стати в це коло й назвати себе (наприклад, Ніна Іванівна — надійна). Цс позбавить дітей зайвої тривожності. Пам’ятайте, що не тільки для вас є важливим, як складатимуться взаємини з класом. Діти розуміють, що в їх шкільному житті багато залежить від того, яким буде їх учитель: добрим чи суворим, веселим чи прискіпливим. 3. Щойно коло зімкнеться, запропонуйте дітям помінятися місцями за якимись ознаками (поміняйтесь місцями ті, хто: має темні очі; полюбляє яблука; сьогодні виконав зарядку.). Після того, як діти перешикувалися, запитайте в них, хто є найсміливішим. Запропонуйте йому повторити по колу всі імена та відповідні прикметники. Так із коленим колом кількість охочих збільшуватиметься, а ви добре запам’ятаєте, як кого звуть. Спокійно реагуйте на сміх та жарти, жартуйте разом з учнями. 4. Крім пізнавальної мети, ця вправа має діагностичне навантаження. Спостерігайте за тим, як діти повторюють імена та прикметники, наскільки увалено вони слухають одне одного — це експрес-діагностика стійкості уваги, пам’яті учнів, їх уміння дотримуватися правил. Той, хто відгукнувся на вашу пропозицію першим, може бути або лідером, або «вискочкою», якого діти не сприймають. Якщо діти радісно зустріли пропозицію першого учасника та жваво підказують йому, коли він помиляється, то це, швидше за все, лідер. Придивіться до нього уважно, він може стати вашим помічником. Якщо ж діти мовчать, не підтримують сміливця або насміхаються з нього, то цю дитину, імовірно, класний колектив не сприймає. У цьому випадку ви маєте спокійно, ненав’язливо підтримати її і взяти собі на замітку: це може бути проблемна дитина, адже нам відомо, що дитячий колектив є найточнішим індикатором, який завжди реагує на негаразди одного зі своїх членів. 5. Якщо клас має досвід спільного навчання, то молена роздати учням аркуші паперу і попросити їх написати позитивні якості кожного зі своїх однокласників, а також те, що їм подобається у класі загалом і в коленому учневі окремо. Писати потрібно анонімно. Учитель стежить, щоб вихованці, виконуючи завдання, не спілкувалися між собою. Для проведення цієї гри потрібні капелюх (якщо немає, можна замінити красивою «чарівною» коробкою, скринькою, кошиком) і невеличкі кольорові аркуші паперу. На коленому аркуші слід заздалегідь написати запитання, наприклад: Запитання мають бути простими, не викликати утруднень під час відповіді, можуть повторюватись і бути будь-якими, крім тих, що стосуються приватного життя особистості; питання не повинні бути образливими. Діти разом з учителем сидячи утворюють коло так, щоб усі могли бачити одне одного. Починаючи з учителя, кожен виймає з капелюха аркуш, називає своє ім’я і відразу дає відповідь на запитання. Далі передає капелюх іншому учасникові гри. Урок № Тема. Здрастуй, школо!
Знайомство з букварем. Бесіда на тему «Батьківщина». Конспекти уроків читання, 1 клас. Мета: познайомитися з дітьми, особливостями їхнього мовлення; ознайомити учнів із першою шкільною книгою — букварем; опрацювати правила поведінки на уроці, користування шкільним приладдям; виховувати бережливе ставлення до підручників. Обладнання: портфель зі шкільними речами та іграшками; підручники для 1 класу; плакати із зображенням українських пейзажів; костюм букваря для інсценізації. Хід уроку № Тема. Дорогі учні! Ще вчора ви були просто дітьми. А сьогодні ви переступили поріг школи, стали школярами, учнями 1 класу, першокласниками. У школі ви будете займатися дуже важливою справою — навчатися. І я вам у цьому допоможу. Жовтіє листя на тополі, Летять у синяві хмарки. Відкрито навстіж двері в школі, — Ідуть до школи первачки. Заходьте дружно і сміливо, Маленькі учні, в світлий клас: Життя цікаве та щасливе Розпочинається для вас. Н. Забіла. Потім кожен учень називає своє ім’я: «Мене звуть Наталка Мартиненко», «Мене звуть Максим Бондаренко». Давайте познайомимось, Погляньте, скільки нас: Сашко, Катруся, Танечка, Світланка і Тарас. Учитель пропонує дітям, що разом сидять за партою, познайомитися одне з одним за такими питаннями: — Мене звати …, а як звати тебе? — Кого з однокласників ти вже знаєш?
Практичне ознайомлення зі звертанням. Учитель ознайомлює дітей з особливими формами звертання, характерними для української мови. Діти називають свої імена, а вчитель звертається до них: Ганно, Ганнусю; Богдане, Богданчику; Миколо, Миколко; Наталю, Наталочко та ін. — Поспілкуйтеся в парах. Запитайте в сусіда чи сусідки по парті, де він (вона) живе, що полюбляє робити. — Не забувайте правильно звертатися одне до одного. Бесіда «Здрастуй, школо!». Учитель вітає дітей із першим днем навчання в школі, говорить про важливість навчання в житті людини, описує майбутнє життя першокласників (уроки, екскурсії, святкові ранки. Діти заучують вірш зі слів учителя. В житті зробив ти свій перший крок, Сьогодні в школу йдеш на урок. А що ідеш ти, то робиш кроки, Отак і вийдеш у світ широкий Білоус. Ознайомлення зі шкільним приладдям. Учитель викладає на стіл портфель, у якому лежать шкільні речі та іграшки. — Один мій знайомий хлопчик, який ще ходить до дитсадка, збирав до школи портфель старшого брата — першокласника. Давайте подивимося, чи все, що потрібно для навчання, поклав малюк. Назвіть те, що я виймаю з портфеля. Учитель дістає буквар, пенал, молоток, мотузку, ручку, кольорові олівці, іграшкового ведмедя, зошит. Учитель показує предмет. Якщо він належить до навчальних речей, то діти плескають у долоні. Потім учні називають цю річ, пояснюють, для чого вона потрібна на уроці. Наприкінці вправи учні ще раз перераховують усе, що поклали до портфеля. Учитель дає всім цим предметам загальну назву — шкільні речі — говорить про дбайливе, акуратне ставлення до них. Ознайомлення з букварем. Діти розглядають виставку підручників для 1 класу. Учитель запитує, чи може хто-небудь із дітей прочитати назви навчальних книжок, пояснює, що називаються вони підручниками, оскільки мають бути завжди поряд, під рукою на уроках під час навчання. До класу заходить учень, одягнений у костюм букваря. — Здрастуйте, діти! Я — Буквар. Ваш перший підручник. Я допоможу вам дізнатися багато нового й цікавого, стану вашим другом і надійним помічником. Для того щоб зробити мене, працювало дуже багато людей: автори, художники, друкарі. Тому дуже прошу вас не ображати мене: не загинати аркуші, не малювати на сторінках, не брати мене брудними руками. Обгорніть мене і зробіть закладку. І щасливої вам подорожі країною Букварія!
Робота з малюнком на обкладинці букваря. — Покладіть перед собою буквар. Розгляньте малюнок на обкладинці. Хто тут зображений? — Що написано вгорі?
Хто може прочитати? — Погортайте сторінки букваря, роздивіться малюнки і букви, різні позначення. На кожному уроці, день за днем ми будемо навчатися за допомогою цієї яскравої, цікавої книжки — букваря. 6. Бесіда про Батьківщину з опорою на буквар. Учитель пропонує дітям розгорнути буквар (с. 5) і роздивитися малюнок. — Хто зображений на малюнку? Як одягнені дівчинка і хлопчик? — Що тримають вони в руках?
(Прапор України.) Якого він кольору?
— У куті прапора розміщено герб України, роздивіться його уважно. — Що намальовано поряд із дітьми?
(Українська хата, лелека, калина — символи України.) — Отже, жовто-блакитний прапор, герб-тризуб і гімн — це символи нашої Батьківщини — України. — А що таке Батьківщина для вас? Наша Батьківщина — Україна, одна з найбільших і найкрасивіших держав Європи. У кожної людини є і власна мала батьківщина — місце, де вона народилася. У кожного батьківщина одна — як батько, як мати. Сьогодні для вас батьківщина — це батьківський дім, у якому ви живете, двір, де так весело і цікаво грати з друзями, улюблений куточок природи… Із цього і складається наша загальна Батьківщина — Україна. Україна — це сині води і ясні зорі, яблуневі сади і золоті лани. Україна — то прекрасний вінок із барвінку, волошок, маків і калини. Люди України — великі трударі, мудрі й добрі сини та доньки своєї Вітчизни. Україна — це твій рідний край. — Із ким порівнюється Батьківщина? (З матусею.) Тому дуже часто говорять Батьківщина-мати. І люблять Батьківщину, як рідну мати. Зачування вірша відбувається прийомом нарощування рядків. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Із якою книжкою ознайомилися на уроці?
— Чому вона називається «Буквар»? — Як треба користуватися книжками й іншими навчальними речами? — Розкажіть удома про перший урок, прочитайте напам’ять дорослим вірші, які ви запам’ятали. Задачі для 2 класу з математики: захоплюючі завдання, приклади, тести. Вправи на додавання і віднімання, множення і поділ, логічні задачі можна подати абсолютно по-різному. Ми знаємо, як зацікавити дитину математикою! Заняття логікою і математикою онлайн. У 1-2 класі особливо важливо зацікавити дітей розв'язанням задач. Щоб допомогти батькам і вчителям, команда досвідчених методистів і педагогів «ЛогікЛайк» регулярно створює нові уроки, вправи і тести. У нас є все, що ви шукали!
Задача Арифметика та логіка. Для свята Професор купив блакитні, червоні і жовті повітряні кульки. Всього — 39 штук. Жовтих і блакитних разом — 20. Червоних і блакитних — 3Вирішення Використовувати всі дані можна, але вирішення виявиться довгим, нераціональним. Насправді, досить від загальної кількості кульок відняти кількість жовтих і блакитних: 39 - 20 = 19. Задача На порівняння кількості. Задача Складена на віднімання або ділення. У Професора на столі лежали упаковки батарейок. У кожній по 12 штук. Коли Професор взяв за 9 батарейок з кожної упаковки, на столі залишилося всього 15 батарейок. Гнучкий розум і впевненість!
Коли діти вирішують задачі і головоломки на LogicLike, они тренують «звивини» і розвивають кмітливість. Фундамент для IT!
Алгоритми, закономірності, логіка — все це у нас є. Ми вчимо працювати з інформацією, тренуємо пам'ять і мислення — формуємо потенціал успіху в IT-професії. Підвищуємо успішність Регулярні заняття по 20-30 хвилин розвивають логічні і математичні здібності. Як наслідок — високі оцінки в школі, призові місця на олімпіадах і в конкурсах, підвищується інтерес до навчання взагалі. Приклади в картинках. Віднови рівність. Ребус у таблиці. Вирішення Кукурудза і гарбуз коштують стільки ж, скільки кукурудза і три цибулини. Відтак, 3 цибулини коштують стільки ж, скільки 1 гарбуз. Уяви тепер, що в таблиці замість 3 цибулин намальовано 1 гарбуз і побачиш, що в нижньому рядку гарбуз і перець разом коштують 180, а в другому стовпчику також стоїть уявний гарбуз і той же перець. . . Якщо ви відчуваєте у собі схильність до креативності й не лякаєтеся нестандартних ситуацій, організуйте знайомство з класом у цікавій формі. Для учнів середніх і старших класів можна провести конкурс самопрезентацій. Учень отримує пісковий годинник і за час, доки пересипається пісок, розповідає про себе. Молодшим учням доцільно запропонувати намалювати себе або написати про себе маленький твір. Орієнтовні теми для такого твору: 1. Учні утворюють коло і по черзі називають своє ім’я, додаючи слово-прикметник, іцо їх характеризує. Обов’язкова умова — прикметник має починатися з тієї самої літери, що й ім’я (наприклад: Олег — охайний, Сергій — серйозний, Марійка — марносміїина). Кожен учень починає свою промову, називаючи імена й прикметники, дібрані попередніми учнями, й тільки після цього називає своє ім’я і прикметник. 2. Учитель має також стати в це коло й назвати себе (наприклад, Ніна Іванівна — надійна). Цс позбавить дітей зайвої тривожності. Пам’ятайте, що не тільки для вас є важливим, як складатимуться взаємини з класом. Діти розуміють, що в їх шкільному житті багато залежить від того, яким буде їх учитель: добрим чи суворим, веселим чи прискіпливим. 3. Щойно коло зімкнеться, запропонуйте дітям помінятися місцями за якимись ознаками (поміняйтесь місцями ті, хто: має темні очі; полюбляє яблука; сьогодні виконав зарядку.). Після того, як діти перешикувалися, запитайте в них, хто є найсміливішим. Запропонуйте йому повторити по колу всі імена та відповідні прикметники. Так із коленим колом кількість охочих збільшуватиметься, а ви добре запам’ятаєте, як кого звуть. Спокійно реагуйте на сміх та жарти, жартуйте разом з учнями. 4. Крім пізнавальної мети, ця вправа має діагностичне навантаження. Спостерігайте за тим, як діти повторюють імена та прикметники, наскільки увалено вони слухають одне одного — це експрес-діагностика стійкості уваги, пам’яті учнів, їх уміння дотримуватися правил. Той, хто відгукнувся на вашу пропозицію першим, може бути або лідером, або «вискочкою», якого діти не сприймають. Якщо діти радісно зустріли пропозицію першого учасника та жваво підказують йому, коли він помиляється, то це, швидше за все, лідер. Придивіться до нього уважно, він може стати вашим помічником. Якщо ж діти мовчать, не підтримують сміливця або насміхаються з нього, то цю дитину, імовірно, класний колектив не сприймає. У цьому випадку ви маєте спокійно, ненав’язливо підтримати її і взяти собі на замітку: це може бути проблемна дитина, адже нам відомо, що дитячий колектив є найточнішим індикатором, який завжди реагує на негаразди одного зі своїх членів. 5. Якщо клас має досвід спільного навчання, то молена роздати учням аркуші паперу і попросити їх написати позитивні якості кожного зі своїх однокласників, а також те, що їм подобається у класі загалом і в коленому учневі окремо. Писати потрібно анонімно. Учитель стежить, щоб вихованці, виконуючи завдання, не спілкувалися між собою. 1. Для проведення цієї гри потрібні капелюх (якщо немає, можна замінити красивою «чарівною» коробкою, скринькою, кошиком) і невеличкі кольорові аркуші паперу. На коленому аркуші слід заздалегідь написати запитання, наприклад: 2. Кількість аркушів має бути не меншою нілс кількість учнів у класі. Можна обійти дітей двічі-тричі. 3. Запитання мають бути простими, не викликати утруднень під час відповіді, можуть повторюватись і бути будь-якими, крім тих, що стосуються приватного життя особистості; питання не повинні бути образливими. 4. Діти разом з учителем сидячи утворюють коло так, щоб усі могли бачити одне одного. Починаючи з учителя, кожен виймає з капелюха аркуш, називає своє ім’я і відразу дає відповідь на запитання. Далі передає капелюх іншому учасникові гри. 5. Кожному учневі можна ставити додаткові питання для уточнення і пояснення відповіді. 6. Учитель узагальнює відповіді, акцентуючи увагу на іменах та особистісних якостях дітей. Діяльність класного керівника. Робота з батьками. Умовою успішної виховної діяльності з учнями є співробітництво класного керівника з батьками, адже родина впливала і продовжує значно впливати на процес розвитку особистості дитини. Ключові слова: виховна робота, пріоритетні напрями, класний керівник, аналіз виховного процесу, цілі та задачі виховання, класний колектив. Робота з батьками. Вивчення стану й ефективності виховного процесу у класі. Можливі додатки до планування виховної роботи у класі. «Робота з батьками» - це п'ятий розділ плану виховної роботи класного керівника. Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача вчителя. Рішення даної задачі представляється можливим, якщо у плані роботи знайдуть відображення такі напрями діяльності класного керівника з батьками: вивчення родин учнів; педагогічна освіта батьків; забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні колективних справ у класі; педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу; індивідуальна робота з батьками; інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів. Робота в кожному з перерахованих напрямів складається з певної сукупності форм і способів діяльності. Їх вибір обумовлений цілями й задачами виховної роботи, особистісними та професійними особливостями класного наставника, традиціями школи та класу, своєрідністю складу учнів та їхніх батьків, тенденціями розвитку виховних відносин у класному колективі, принципами взаємодії вчителя й батьків. Порада вченого. Професор Н. Щуркова радить класному керівнику будувати взаємодію з батьками на основі таких основних ідей-принципів, як: звертання до почуття батьківської любові та її повага; уміння розглянути в кожному учні позитивні сторони, що дозволяють давати характеристику дітям з висування випереджальної позитивної оцінки; висока повага особистості батька й матері, їх батьківської турботи, їх трудової та громадської діяльності. Які форми та методи роботи з батьками може використовувати вчитель?
Постараємось відповісти на це запитання з огляду на раніше виділені нами напрями роботи класного керівника з батьками учнів. Вивчення родин учнів дозволяє класному керівнику краще довідатись про дітей та їхніх батьків, зрозуміти стиль життя родин, ознайомитися з домашніми умовами розвитку особистості дитини. Цей напрям діяльності класного керівника відбивається у плані такими формами роботи, як відвідування родин учнів, анкетування, твори про родину, конкурс творчих робіт учнів «Моя родина», тестування, педагогічні майстерні, ділові ігри з батьками, формування банку даних про родину та сімейне виховання. Педагогічна освіта батьків планується відповідно до вікових особливостей дітей, цілей і задач навчально-виховного процесу, конкретних проблем, що виникають у ході спільної діяльності вчителя й батьків. Класний керівник включає у план лекції з педагогіки, психології, права, етики, фізіології та гігієни; батьківські збори; тематичні консультації; педагогічні практикуми з розгляду й аналізу різних ситуацій виховання дитини в родині та школі; огляд популярної педагогічної літератури для батьків; обмін досвідом виховання дітей у родині; вечір запитань і відповідей; день відкритих дверей та інші форми. Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу здійснюється класним керівником за допомогою включення їх у такі види взаємодії, як спільне планування виховної роботи у класі; колективні творчі справи; свята, вечори, концерти, КВК; відвідування театрів, виставок, бібліотек; прогулянки, походи, поїздки та подорожі; виставки творчих робіт, дні здоров'я; допомога в ремонтних роботах й естетичному оформленні класної кімнати; участь в обладнанні кабінету й виготовленні наочного приладдя; організація міні-гуртків і клубів. Педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу відбивається в таких пунктах плану виховної роботи: вибори батьківської ради, допомога у плануванні й організації її діяльності, робота із соціально неблагополучними родинами, установлення зв'язків із шефами, оточуючим соціумом, громадськістю. Індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт із кожним членом родини учня, домогтись більшого взаєморозуміння в пошуку шляхів розвивального впливу на особистість дитини. Тому класний керівник включає у план роботи відвідування родин учнів, індивідуальні бесіди з батьками, спільне визначення перспектив і засобів розвитку учня, педагогічні консультації, індивідуальні доручення. Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів здійснюється класним керівником за допомогою тематичних і підсумкових батьківських зборів, індивідуальних консультацій, перевірки щоденників учнів, складання карт розвитку дітей і таблиць результатів навчальної діяльності, ведення щоденників спостереження за процесом розвитку дитини чи зошитів досягнень учнів, написання батькам листів-характеристик, записок-повідомлень, вітальних листівок і листів подяки. Розділ плану «Робота з батьками» учитель може оформити так, як це зробила. Задо - класний керівник 5-го класу. 2. Збори батьків та учнів із планування спільної діяльності «Наші загальні справи». 3. День відкритих дверей. Екскурсія по навчальних кабінетах школи «Знайомимося з нашими вчителями». 1. Аналіз навчальної роботи за I чверть. Лист батькам про досягнення дітей у різних видах діяльності. з підготовки до обміну досвідом на батьківських зборах на тему «Пізнавальні ігри в родині» 3. Спільне формування програми гуртка для дівчинок «Дівиці-майстрині» (ведуть мами). Шостим компонентом плану роботи класного керівника може стати розділ «Вивчення стану й ефективності виховного процесу у класі». Необхідність включення цього розділу у план роботи класного наставника обумовлюється тим, що за відсутності достовірної, підданої ретельному аналізу інформації про розвиток особистості учнів, формування колективу класу, стан і результати виховного процесу ставиться під сумнів педагогічна доцільність усієї досить складної та трудомісткої діяльності вчителя та його колег. Як об'єкти дослідження стану й ефективності виховного процесу у класі можуть бути вибрані: в) наявність в учнів та їхніх батьків почуття задоволеності життєдіяльністю у класі. При вивченні процесу й результатів розвитку особистості учнів класному керівнику варто скористатись діагностичними розробками вчених. Наприклад, хорошою підказкою педагогу є розроблена професором Н. Масловою діагностична схема «Загальний рівень розвитку особистості школяра». Порада вченого. Доктор педагогічних наук Н. Маслова пропонує вивчати процес і результати розвитку особистості дитини за такою схемою. 1. Збір загальних відомостей про школяра: стать, вік, стан здоров'я й фізичного розвитку, умови життя в родині (склад родини, наявність інших дітей, матеріально-побутове становище, освітній, трудовий, моральний статус батьків, ставлення старших до дитини, застосування заохочень, покарань). 2. Знайомство з режимом дня школяра, використанням вільного часу, участю в домашній праці. 3. Виявлення основних характерологічних особливостей школяра (переважний настрій, прояви самостійності, свободи, працьовитості, допитливості, товариськості й ін.). 4. Виявлення основних реакцій школяра на різний тон і характер звертання до нього: задушевність, прохання, суворість, пред'явлення вимог (шляхом спостереження). 5. Визначення здатності школяра управляти своїми почуттями, бажаннями, потребами шляхом спостереження в конфліктних ситуаціях і ситуаціях вільного вибору. 6. Вплив самооцінки школяра, ступінь задоволеності собою, своєю поведінкою й успіхами, його вміння аналізувати свої вчинки та бачити себе з боку й у майбутньому. 7. Виявлення загального світогляду школяра, кола читання й інтересів, схильностей, ставлення до музики, телепередач, кіно, театру, суспільно-політичних подій. Культура мови. 8. Виявлення ставлення до навчальної праці (активність, наполегливість, старанність, самостійність, організованість у навчанні, інтерес до окремих навчальних предметів, відповідальність у виконанні домашніх завдань, мотиви навчання, ставлення до навчальних успіхів і невдач своїх товаришів). 9. Виявлення ставлення школяра до фізичної праці (звички й уміння обслуговувати себе, інтерес до виконання трудових доручень, прояв добровільності, ініціативи, самостійності, точності та швидкості у виконанні трудових справ, уміння працювати індивідуально й у колективі). 10. Визначення найбільш виражених спеціальних здібностей школяра (за результатами діяльності та провідних занять, особливо у вільний час). 11. Особливості спілкування школяра (стосунки з близькими, старшими, молодшими, однолітками, педагогами, незнайомими. За що цінує дорослих, товаришів, друзів?
Чи здатний до дружби, співчуття іншим людям? Конфліктність у спілкуванні, ступінь авторитарності, становище в колективі, основні симпатії й антипатії школяра у спілкуванні). 12. Прояв моральних якостей у вчинках і поведінці школяра (чесність і справедливість, критичність і самокритичність, почуття власного достоїнства, відповідальність і дисциплінованість у справах і вчинках тощо). 13. Виявлення загальної спрямованості й рівня домагань особистості (особиста, суспільна, ділова спрямованість у діяльності й відносинах школяра; провідні мрії й ідеали та їх відображення в діяльності; адекватність, завищення чи заниження домагань особистості в діяльності та спілкуванні). 14. Виявлення особливостей темпераменту (прояв у діяльності та спілкуванні емоцій, частоти та швидкості їх зміни, швидкість і переключення уваги, темп діяльності, екстравертність чи інтровертність, слабкість, сила, урівноваженість, рухливість, інертність вищої нервової діяльності, ригідність чи пластичність). При дослідженні процесів, що відбуваються у класному колективі, класному керівнику необхідно звернути увагу на такі важливі сторони життя колективу, як: сформованість соціально вартісної спільної діяльності; наявність пріоритетного (домінуючого) виду діяльності; активність і самореалізація учнів у спільній діяльності; стан емоційно-психологічних відносин; стан ділових відносин; наявність зв'язків з іншими групами й окремими індивідами; розвиток учнівського самоврядування. При пошуку відповіді на запитання: «Наскільки учні та їхні батьки задоволені життєдіяльністю у класному колективі?» у полі зору класного наставника повинні знаходитись такі аспекти, як комфортність і захищеність особистості учня, його ставлення до основних сторін життєдіяльності у класі; наявність у батьків почуття задоволеності результатами навчання й виховання своєї дитини, її становищем у класному колективі. У ході діагностичної діяльності вчитель може використовувати різні прийоми та методи: педагогічне спостереження, соціологічне опитування (бесіда, інтерв'ю, анкетування), тестування, створення педагогічних ситуацій, методи експертної оцінки, індивідуальної та групової самооцінки, вивчення продуктів творчої діяльності учнів та ін. У технологічний арсенал класного керівника можна включити такі діагностичні засоби: ігри «Лідер», «Кіностудія», «Морські командні навчання», «Подорож морем улюблених занять»; тести «Роздуми про життєвий досвід» Н. Щуркової, «Задоволеність учнів шкільним життям». Андрєєва, «Задоволеність батьків роботою освітньої установи» Є. Степанова; «Цветик-семицветик», «Ми - колектив?
Ми - колектив. Ми - колектив!», «Який у нас колектив?»; конкурс малюнків «Я в моєму класі» й ін. Найчастіше розділ плану «Вивчення стану й ефективності виховного процесу у класі» оформлюється у вигляді таблиці. Наприклад, класний керівник 6-го класу. Комлач оформила його в такий спосіб: Знайомство з Classtime. Ми створювали Classtime як освітній інструмент, зручний для вчителів, які працюють. Дізнайтесь як використовувати Classtime в щоденній роботі та візьміть участь в всеукраїнському пілотному проєкті для викладачів державних закладів освіти! Тисячі викладачів вже підкорили щоденне дистанційне навчання, підвищить і Ви свою ефективність та використовуйте Classtime в щоденній роботі – дізнайтесь про конкретні поради з нашої статті!
Подивіться відео про Classtime : www.youtube.com/channel/UCvyJFnLXKrVqbE0zHUoYTaQ Скористайтесь зручним центром допомоги, там Ви знайдете відповіді на більшість питань (просто почніть вводити слова запитання в пошук) Організуйте контрольні з Classtime: повністю або частково. Наприклад, Ви можете скомбінувати швидкий зріз на нашій платформі разом з усними відповідями або іншими завданнями. Або ж використати всі типи питань на Classtime та отримати результати лише звідси. Завдання на Classtime можна знайти через пошук у Публічній Бібліотеці, Бібліотеці ЗНО, за посиланням колеги, або створити свої. Створіть нову сесію, отримайте унікальний код та оберіть налаштування, оптимальні для контрольних. Ми радимо перемішати питання та варіанти відповідей, використати часткове оцінювання, дозволити авторизацію лише з Google, дозволити одну спробу на питання та використати обмеження в часі. Можна використати планувальник сесії та провести контрольну лише на 45 хвилин, наприклад, або на триваліший термін. Щоб учні одразу розуміли результат, скористайтесь налаштуваннями “показувати відповіді одразу”. Поширте сесію з учнями для виконання: поширити пряме посилання через електронний щоденник/групу учнів у месенджері; написати публікацію на іншому ресурсі Відстежуйте прогрес у режимі реального часу, як зазвичай Коли всі результати отримані, можна зайнятись аналітикою, прокоментувавши найбільш поширені помилки текстом у листі або PDF-експортом, або також поширити індивідуальні результати через експорт робіт учнів. Також можна обговорити типові помилки та висновки сесії завдяки розмові через Skype, Google Hangouts, ZOOM або інший ресурс. Підготовка до ЗНО. Cамостійна робота та забезпечення розуміння матеріалу для навчання вдома. Оберіть потрібні матеріали або створіть свої. Доступна опція використання всіх сесій ЗНО за попередні роки – перегляньте їх в Бібліотеці ЗНО. Можливо комбінувати завдання за темами (обирати потрібні завдання та додавати їх до окремих сесій) або давати їх таким чином повністю. Поділіться своїми матеріалами (посилання на статті, PDF-документи, завдання на Classtime, онлайн-презентації Google Slides, YouTube відео) з учнями через Ваш електронний щоденник/Google Drive/Microsoft Teams/групу учнів у месенджері; написати публікацію на іншому ресурсі. Завдання Classtime можуть бути використані для самостійного тренування з посиланням “ Попередній перегляд “. Учням навіть не треба вводити ім’я, і вони можуть проходити та повторювати Ваші завдання так часто, скільки захочуть. Просто оберіть потрібну групу питань, натисніть “ Попередній перегляд ” та поширте посилання з учнями: Міні-оцінювання для підтримки розуміння та зворотного зв’язку. Створіть сесію з питаннями не для отримання балів, а для отримання зворотного зв’язку. Яка тема за рік була найскладніша?
Найцікавіша? Які відчуття мали учні протягом року?
Як можна покращити їхній навчальний процес? За що вони особливо Вам вдячні?
Що вони хочуть спробувати в новому році? Влаштуйте (не)контрольоване обговорення результатів дослідження через відеозв’язок або дозвольте учням скооперуватись самостійно. Перевірте рівень розуміння через міні-завдання в сесії Classtime. Використовуйте улюблений інструмент для відеоконференцій (Google Hangouts, Skype, Zoom), щоб поділитися з учнями презентацією, доповненою завданнями Classtime. Командні ігри дозволять дітям скооперуватись та досягти спільної мети, що чудово для узагальнень в кінці року. (детальніше про них за посиланням) Ви можете поділитись своїм екраном та показати інформаційну панель сесії, посиланням попереднього перегляду своєї групи питань, щоб обговорити питання, або навіть запустити командну гру, за допомогою якої ваші учні зможуть працювати разом (дізнайтеся більше)! Це потужний спосіб пом’якшити одну з найбільших проблем закриття шкіл на карантин: самотність учнів та відсутність структури роботи. Щоб допомогти учням розібратись в питаннях чи завданнях, або надіслати фінальні результати, використовуйте функцію чату для спілкування під час сесії з Преміумом. 1) Надсилайте та отримуйте повідомлення в режимі реального часу, доступні лише для Вас та учня, з яким спілкуєтесь. 2) Обмінюватись можна також файлами з Ваших пристроїв (PDF-звіти про роботу, картинки, аудіо) і т.д. Функцію чату можна включити або відключити за потреби. Доступ до повідомлень у вчителя зберігається завжди, в учня – під час проходження сесії. Преміум план в порівнянні з безкоштовним У Преміум плані Вам будуть доступні всі налаштування сесії. Це дасть Вам можливість не тільки зробити процес навчання для учнів цікавим, а й значно підвищити якість процесу навчання. Також, Ви не обмеженні в кількості учнів і зможете використовувати автоматичне оцінювання робіт. Ну і звичайно ж Вам буде доступний зручний експорт результатів сесій. Нижче Ви знайдете порівняння Преміум плану з безкоштовним. Фінальні поради для застосування. Будьте доступні для комунікації та надайте чіткі інструкції: наприклад, введення іншого імені анулює роботу, а також строки виконання через налаштування сесії. Більш функціональний матеріал : доповніть завдання відеоматеріалами, зображеннями, посиланнями на статті. Формулюйте питання таким чином, щоб менше фокусуватись на перевірці фактів, а розвивати мислення та здатність знаходити зв’язки та формулювати висновки. Особливо корисне питання типу “Текст” – подивіться відеоінструкцію про роботу з ним. У розробці: Класи та Спільні бібліотеки. Розподіліть навантаження і швидше отримуйте результати. З нашими майбутніми спільними бібліотеками команди вчителів зможуть віддалено працювати над групами питань, роблячи дистанційне навчання ще ефективнішим. Візьміть участь в всеукраїнському пілотному проєкті від Classtime та партнерів! В рамках проєкту “Сучасні технології в кожній державній школі України” та скористайтесь перевагами для викладачів державних закладів освіти!
знайомство з учнями 2 класу
Коментарі
Дописати коментар